19. joulukuuta 2011

Mielisairaus


Semmoinen taulu kotiutui myös Quriosasta.
Olen laittanut nyt sen ihan seinään kiinni. Kuvan asennossa se tukkii tuon reiän, josta tule uunihöyryt ulos.
Ja se ei ollut hyvä idea. Joka kävi ilmi vasta kun laitoin perunat uuniin..


Tuoleihin tuli tollaiset numerokoukut. Porasin ne siihen kiinni.
Joka ei oikestaan ollut kovin hyvä idea sekään, ottaen huomioon, että kaupoissa myydään nykyään myös kakspuolisia teippejä..
Mutku mul oli kauhee hinku saada koukut heti kiinni..
Nyt niissä tuoleissa on ikuiset reiät ja yks meni vielä vinoon..
Hyvä minä!!


Pitikö mun vielä kertoa, että mä jään koko ajan helmasta koukkuihin kiinni, kun häärään keittiössä?

Tykkään silti!
Tai siis mun on pakko..



Jaa sitten vielä tollainen ihanan rustiikkinen lyhty..melko jättiläinen tunnelmanluoja..


Olihan siellä paketissa viellä kaikenlaista pientä purnukkaa ja nipsuttimia ja servettejä.
En edes muistanut että nekin päättyivät ostoskoriin.
Enkä kyllä muistanut valokuvatakaan niitä.




Ajattelin jatkaa vaihteeksi tätä 25 kappalen itsepaljastusta, jolle ei näy loppua tulevaan.

20. Kun odotin ensimmäistä lastani, olin mahdollisesti maailman sairaammat mielihalut omistava tuleva äiti.
- Minun piti ehdottomasti saada käydä jokaikinen päivä istumassa kuumassa kylvyssä. (joo, aatelkaa, mulla on joskus ollut ihan omaa amme..nyyh..)
- Minun oli pakko syödä jokaa päivää raakaa perunaa, kuorineen.
- Rakastin yli kaiken sappisaippuan hajua.
Eli joka päivä suoritin seuraavan pyhän rituaalin - istuin tunnin kylpyammessa, yhdessä kädessä raaka peruna ja toisessa sappisaippua.
Haukkasin perunaa ja haistelin saippua päälle.
(kerran innostuin nuolaisemaan sitä saippuaa, mutta se ei ollukkaa hyvämakuinen, höh)

Äidin perunakellarin tuoksua rakastin myös.
Eli aina kun menin käymään, hävisin jossain vaiheessa salaa kellariin, haisteluhommiin.
Vai mitä, oisko mun pitänyt ilmoittaa suoraan, että oolrait, mäpäs lähen nyt tästä nuuhkimaan sun kellaria.

Onneks tiedän muitakin, jotka ovat olleet paksuna hieman tärähtäneitä.
Yhellä kaverilla oli pakkomieli pestä hampaita ainakin 15 kertaa päivässä.
Tädillä oli vastustamaton tarve kävellä mäkeä ylös, eli siellä missä oli mäki, siellä oli mun täti käppäilemässä.
Yks taas oli heikkona peltoihin. Auto piti pysähtää heti, kun näkyi peltoa, koska sinne oli päästävä multaa kaappimaan ja haistelemaan..

Minusta raskaus on melkoinen mielisairaus..
Onko kukaan samaa mieltä?

  Tästä tuli nyt niin pitkä, että taidankin lopettaa tähän.
Vielä ois 5 paljastusta jäljellä..

25 kommenttia:

  1. Aivan huippuostoksia, varsinkin se edellisen postauksen tarjotin vei sydämeni...kävin jo kurkkimassa nettikaupassa sitä ;D

    Koukut voivat tarttua kiinni, joup ;D Mutta käyvät tuoleihin todella hyvin.

    Mainio paljastus *hih* Mulla varmaan jäi sitten kokematta mielisairaus, raskaana kyllä olin ja isosti ;DD

    Talvista viikonalkua!

    VastaaPoista
  2. Ooksä raskaana?? ;D

    Mulla ei ollut kyllä mitään kovin ihmeellisiä juttuja raskaana, paitsi, että aivan törkeä maidon himo oli kyllä. Join joka päivä tolkuttomat määrät maitoa...

    Ihania ostoksia, mä oon kauan jo himoinnut numerokoukkuja tuoleihin...mistä sä oot noi hommannut?? Kyllä ne on porattuna paremman näköiset kuin teipattuna...

    VastaaPoista
  3. Siis jos minulta kysytään niin kyllähän tuolissa koukut pitää hyvänen aika olla! Ite oon ajatellu ruuvata meijän pirttipöytään koukun, mutta kaipaa eka myös maalia...;D

    VastaaPoista
  4. Koukut näyttää todella ihanilta, kuuluvat ehottomasti noihin tuoleihin!

    Hih, toi on parasta, meinaan raaka peruna KUORINEEN :D
    Joo, onhan se jonkin asteen mielisairaus... olin hulluna ruokaan (ja sen huomas, tosin olen kyllä vieläkin "vähän" hulluna ruokaan) Silloin halut oli vaan oudompia ;)

    VastaaPoista
  5. VOI ei mitä ostoksia! oon kade !!! sie sait kyllä jo etukäteisjoululahjat itelle :) Mie oon himoinnu kirpparilta yhtä vanhaa puuvatia, käyn kyllä ostaa sen itelle joulun jälkeen , jos kukaan ei tajua ostaa sitä mulle ! (Se on ollu siellä tosi kauon ja hoppas att että on vielä joulun jälkeeki)
    Mie olin raskaana vissiin ihan normaali , jos musta niin voi sanoa ;)
    heippa! mukavaa maanantain jatkoa :)

    VastaaPoista
  6. Mie en muista raskausajan mielen häröjä, mutta ensimmäisen raskauden aikana oli hillitön omenan himo. Joka päivä koulussa (olin opiskelemassa silloin) käytiin kahvilla: toiset joi kahvia ja mie söin omenaa. Nykyään en syö omenoita ollenkaan ja tästä on n. 21 vuotta aikaa :)
    Nuo koukut on kyllä kivat, kuten myös taulu hellan takana :) tai siis päällä.

    VastaaPoista
  7. hah haa perunoita ja kellareita. Mä taas voin pahoin kun näin lapsen isän alasti (yäks yäks), jos olisin voinut aikaisemmin noin, tuskin mulla olis tytärtäkään:)) Alaston mies hyi hitto (siis silloin::)) ja keltainen väri...yäks taas...kaupassa piti mennä lähes silmät kiinni jos osui katse Maraboun keltaseen suklaalevyyn.... Oi niitä raskausaikoja!!
    Hyviä ostoksia muuten..;))

    VastaaPoista
  8. Satu: Mä taidan olla muutenkin ihan omaa luokkaa sen mielipuolisuuden kanssa sekä raskaana että selvin päin :D
    Mukavaa joulunaikaa Sulle! :)

    Liisa: No en!! Tuli vaan mieleen tämmöinen pahemman luokan paljastus. Tuosta ei ainakaan enää pahenee, siinä meni raja :D
    Nuo numerokoukut on kans Quriosa Interior nettikaupasta ja eivät edes maksanut paljon.. jotain 12 euroa.

    Sarppa: Kiitos tsempista! Mähän alan niistä kohta tykätä taas, kun muutkin tykkää :)

    Marru: Hihii.. joskus kun kuorin perunoita, maistelen ja muistelen vanhoja aikoja :D

    Riikka: Joo, ei tartte enää vähän aikaa kyllä tilata yhtään mitään..
    Toivotaan että se vadi on sitten tallessa!!

    Sirutuuli: Hehhehe.. omenahullu :) Voin kuvitella miten Sä rouskutit niitä kun muut joivat kahvia :D

    Anne-Mari: Hahhaaa.. tuo oli kyllä parasta!!! :DD Mies parka!! :DDD

    VastaaPoista
  9. Mä meinasin tippua tuolilta, kun luin noita raskausajan sairauksia/mielitekoja...illan ehdottomasti parhain loppukevennys :D (toivottavasti en saa ennen nukkumaan menoa hepulia noitten sun juttujen ansiosta) herääkin kymysys, että tuliko siitä lapsesta perunasyöppö vai totaalinen kieltäytyjä vai tuleva perunanviljelijä??? (ihan totta mielessäni näin sut ammeessa istuvan se peruna kädessä jne..)

    VastaaPoista
  10. Oi, kiitos!!! pitkä työilta takana mut stressi unohtu heti kun luin sun juttua raskaudesta ja katsoin kauniita kuvia.. mä asuin raskauden ensimmäiset 6kk kylpyhuoneessa pahoinvoinnintakia.. ulkona jos satuin käymään mua luultiin känniseksi kun oksentelin pitkin pientareita.. voe meitä!!!

    VastaaPoista
  11. Ihania ostoksia ja ihania mielitekoja. Minulla oli ekaa odottaessa himo aamupalajuustoon ja muita himoja sit ei ollukkaa, eli sulla oli paremmat. Mut se saippua oli kyl paras. :)

    VastaaPoista
  12. kiitos taas näistä! Tuli illan naurut sun perunasta ja saippuasta :D

    VastaaPoista
  13. Mie syön vieläki raakaa perunaa mutta ILMAN kuoria :D Se on vaan niin hyvvää :D Olinki kakarana aina keittiön kauhu ko joku kuori perunoita, mikä ei maailman kivoin juttu oo, niin mie sitte kävin pölliin niitä kuorittuja perunoita ko toiset tuskalla ja vaivalla kuorineet niitä, eikä mulle 1 pottu riittäny vaan usiamman otin, ja siis perunoitten TÄYTYY olla Lapin puikulaa, njam! :D Muista potuista en raakana tykkääkkään :)

    Ihania ostoksia oot teheny :)

    VastaaPoista
  14. Mahtavia nettishoppailuja,itsellekin käynyt joskus niin että pakettia avatessa tulee olo että ai mä tilasin tämmösenkin...Perunajutska kuulostaa melko normaalilta verrattuna erääseen tuntemaani naiseen(siis se en tällä kertaa ole minä)joka kaiveli laastia saunan seinästä ja söi sitä,liekö kalkin puute vaivannut=D Itse vedin jäätelöä niin hirmuiset määrät että paino lähti semmoseen nousukiitoon että sokerirasituksissa oltiin reilusti ennen raskauden puoliväliä,sokerit oli ihan ok,mutta kenen tahansa paino nouseekun vetelee useamman kuukauden pari litraa jäätelöä päivässä,eikä kyseessä ollut tosiaan mikään kasvirasvaterveysluiru vaan ihan oikea kermajäätelö,jostain kumman syystä en ole sen viime vuosina kamalasti jätskiä syönyt=D

    VastaaPoista
  15. =)
    Kyllä olet rohkea.
    Ite en uskaltas tuuliviiripäänä mitään porata tuoliin ;)
    Mutta täytyy myöntää, että hienot on!

    Ite jään usein kiinni paidanhelmoista ovenkahvoihin.

    Piti ihan miettiä tuota raskausajan kysymystä.
    Mutta ei, en taida tavallista enempää tärähtää raskausaikoina.

    Tytön odotusaikana tosin wichy ja se aito lasipullossa oli lähes pakkomielle.
    Kun halusin sitä, mies kyllä kaivoi joka kerta sitä jostain kiireesti ;)
    Mua lähinnä etoi tietyt hajut.

    Hauska paljastus ;)

    VastaaPoista
  16. Sara: Aattele! Siitä tuli ihan normaali! :D Paitsi nyt se ei oo normaali! Ku on toi teinivaihe päällä.. ja mä oon heti alkumetreilla jo puoliks hullu.

    Tanni: Huhuh.. en voi kuvitellakaan kuinka kamala se mahtoi olla. Mä en oo oksentanu kummankaan raskauden aikana.. Kännissä kylläkin :DD

    Villa Brickyard: Tehän muut olettekin kaikki normaaleja! :))
    Tulis nyt edes yks, joka kertois, että hän on esim syönyt multaa tai jotain, niin mä en tuntis itseäni niin epänormaaliksi :D

    Sari: Ole hyvä!! <3

    Satu: Psst.. mäkin maistan, aina kun kuorin ja merkillä ei oo väliä :) Mutta en sentään hävittää enää pussikaupalla niitä :D

    Kirsi: Jeee!! Edes joku joka on pahempi! :DD
    Niin.. oisit Säkin ottanut vaan raakaa perunaa :D

    Onnenkyynel: Ei tää oo rohkeutta, vaan tyhmyyttä :D
    Pitää alkaa vissi laittamaan helmoja housuihin, ettei tarttuis :))

    VastaaPoista
  17. Ihanan näköset noi koukut tuolissa :) Mietin kans et mitenkähän niihin jää kiinni ;D

    Hauskoja raskausmielisairauksia :DD

    VastaaPoista
  18. Mulle maistu maksamakkara,jota en muuten syö.Niin ja kokis ja lakut ja salmiakki.Ne kyllä menee muutenkin.
    kivat koukut siellä tuoleissa.

    VastaaPoista
  19. :D
    Joku varmaan aattellee meistä, että pösilöitähän nuo on ko raakaa pottua syö! :D :D Mutta raaka pottu on oikiasti vaan niiiiiin hyvvää :D Vitamiinikki tallella (muka hyvä tekosyy hihi) :D :D

    Osta joskus pussi Lapin puikulaa ja maista raakana :) Saattaa maistua kyllä ouvolle jos ei oo tottunu puikulan makkuun :) Sitte ko puikulaa keittää, täytyy panna oikiasti tosi tosi tosi paljon suolaa, muuten maistuu vetiselle, ainaki 5-kertaa enemmän suolaa mitä normaalisti käyttää, tai no melkein nuin paljon :D

    Ihanaa joulun ootusta (ja perunan syömistä) :D

    VastaaPoista
  20. Mulla ei ollut raskaana mitään kummempia mielisairauksia, tuntuu että jälkeenpäin niitä on tullut enemmänkin! raaka peruna on vieläkin hyvää, mutta kuorittuna tosin :DD

    Kivoja ostoksia ja niiden myötä tuunauksia ja ihanaa joulun odotusta <3

    VastaaPoista
  21. Terveisiä pitkästä aikaa täältä joulumaisemista Ranskan Lyonin liepeiltä ja meillä on LUNTA.Ihan totta,mutta ei taida pysyä jouluun asti.
    Iltapäivällä pitäis selviytyä kampaajalle n.10 kilsaa kesärenkailla,se käy kyllä urheilusta tälle päivälle ja on mentävä kun muistutan lähinnä Jukolan Jussia(tukka).
    Ihania löytöjä olet tehnyt!
    Minun intohimoni (kun olin raskaana) oli makaroonit Heintz'in ketsupilla.Taidampa syödä niitä tänään ja muistella menneitä.

    VastaaPoista
  22. Miia: Joo, niihin JÄÄ kiinni :))

    Pitsienkeli: Hui maksamakkaraa :DDD

    Satu: No ehdottomasti kokeilen!!! Sekä raakana että keitettynä! :P

    Jasmiina: Noo höh! Kaikki ovat olleet niin normaaleja, että tässähän tuntee itseensä aivan oudoksi :DD

    Marjori: VOI IHANA kuulla Susta!! Olen monesti ollut surullinen kun olen miettinyt, että mihin oot hävinnyt ja miksi..
    Haahh.. Jussi! Pitää googlettaa, että minkäköhän näköinen Sä oikein oot :DD

    VastaaPoista
  23. Kävinkin heti katsomassa.. Minusta se on hyvännäköinen :DD

    VastaaPoista
  24. Ai niin, täytyy vielä sanoa, että Lapin puikula on kalliimpaa ko normipottu :) Ettet säikähä :) Ja jos laittaa oikiasti liian vähän suolaa, ei maistu millekkään :)
    Oih, aattona syyään taas Lapin puikulaa, keitettynä (ja raakana) :D

    VastaaPoista
  25. Paha sanoa tuosta mielisairausjutusta, kun en oo toistaiseksi vielä moista kokeillut. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta...

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...